Tel: 503 755 527
RS-Serwis
92-312 Łódź
ul. Papiernicza 7
(teren fabryki JOTES)
Przeróbki świateł
Różnice w przepisach amerykańskich i europejskich są niewielkie, przeróbkę jednak musi przejść oświetlenie pojazdu.
PRZEDNIE REFLEKTORY
W samochodach amerykańskich reflektory główne są symetryczne, a kierunkowskaz często miga naprzemiennie z żółtym światłem pozycyjnym. Natomiast europejskie muszą mieć zarys asymetryczny (strumień światła po prawej stronie jest odchylony w prawo, aby pobocze drogi było lepiej oświetlone) i białe światła pozycyjne..
Przeróbkę świateł można wykonać na kilka sposobów. Pierwszy to wklejenie do oryginalnego reflektora soczewki z europejskim atestem. Z zewnątrz wygląd reflektora się nie zmienia. Droższa jest wersja z palnikami ksenonowymi, gdyż trzeba dołożyć spryskiwacze reflektorów i układ automatycznej regulacji zasięgu.
Kolejną czynnością z przodu jest rozdzielenie świateł pozycyjnych od kierunkowskazów i zamiana ich na białe. W większości aut jest to w miarę prosta operacja.
TYLNE LAMPY
Większość modeli z USA ma czerwone kierunkowskazy, a dodatkowo brakuje światła przeciwmgielnego co jest niezgodne z polskimi przepisami. Przeróbkę można wykonać na trzy sposoby.
Pierwszy i najdroższy to wymiana lamp.
Drugi, znacznie tańszy, to włożenie pomarańczowych żarówek w miejsce świateł cofania, dołożenie światła przeciwmgielnego i oczywiście modyfikacja instalacji elektrycznej pojazdu. Trzecia możliwość to wycięcie części klosza i wstawienie pomarańczowego szkła. Jednak nie we wszystkich lampach można taką operację wykonać.
Kompleksowa przeróbka świateł zajmuje najczęściej kilka godzin pracy i kosztuje od kilkuset do kilku tysięcy zł w zależności od modelu samochodu i wybranego rozwiązania.